Erbjudandet gäller så länge lagret räcker eller till och med den 4 januari 2026 för beställningar av decemberboxen. Bindningstid: 2 månader. Abonnemanget kan inte avbrytas eller sägas upp före januari 2026. Gäller inte presentkort och kan inte kombineras med andra kampanjer eller erbjudanden.

Erbjudandet gäller så länge lagret räcker eller till och med den 4 januari 2026 för beställningar av decemberboxen. Bindningstid: 2 månader. Abonnemanget kan inte avbrytas eller sägas upp före januari 2026. Gäller inte presentkort och kan inte kombineras med andra kampanjer eller erbjudanden.

Allmänna villkor (Per den 25 november 2025)

BEAUTYCOM SAS, är ett förenklat aktiebolag med ett kapital på 14 585,50 euro, registrerat i Paris handels- och bolagsregister under nummer 532 832 201, med säte på 10 rue du Faubourg Montmartre – 75009 Paris Frankrike, momsregistreringsnummer FR53532832201 (hädanefter “Blissim”), driver webbplatsen som är tillgänglig på adresse https://blissim.se (hädanefter “Webbplats”). 

Kontaktuppgifter:

Telefon: 0033 – 09 75 18 77 88
E-post: [email protected]
Postadress: Blissim – BEAUTYCOM, 10 rue du Faubourg Montmartre, 75009 Paris, Frankrike.

 

Artikel 1 – Definitioner
Prenumeration: Avser det betalda paket som erbjuds av Blissim till konsumenter bosatta i Sverige, i enlighet med 1 kap. 2 § Konsumentköplag (2022:260) (“KKöpL”), för att använda tjänsten, vilket innebär att varje månad få en Box med kosmetiska produkter och accessoarer under en period som Kunden väljer.

Kund: Avser varje Användare (enligt definitionen av konsument i 1 kap. 2 § KKöpL som bor i Sverige) som har tecknat en Prenumeration via Webbplatsen.

Personligt Konto: Avser det konto som varje Kund har tillgång till för att lägga Beställningar och få tillgång till Tjänsterna, inklusive den personliga information som krävs för att Blissim ska kunna leverera Produkter och Tjänster.

Beställning: Avser processen där Kunden väljer de Tjänster som denne vill använda.

Avtal: Avser dessa Allmänna Villkor, Blissim’s Integritetspolicy samt eventuella särskilda villkor som gäller för specifika kampanjer.

Box: Avser den Box som Kunden får som en del av Prenumerationen, innehållande kosmetiska produkter och accessoar (i miniatyr- eller fullstorlek) och som distribueras av Blissim.

Personuppgifter: All information som direkt eller indirekt kan kopplas till en identifierad eller identifierbar fysisk person.

Leverantör: Avser tillverkanae av de Produkter som ingår i Boxarna.

Parter: Avser gemensamt Blissim och Användaren av Webbplatsen.

Produkter: Avser de kosmetiska produkter och accessoarer som ingår i Boxarna (i miniatyr- eller fullstorlek).

Tjänster: Avser distributionen av Produkter genom de Prenumerationer som Kunden har tecknat.

Användare: Avser varje fysisk eller juridisk person som besöker Webbplatsen, oavsett om denne är Kund eller inte.

 

Artikel 2 – Syfte och tillämpning av de Allmänna Villkoren

2.1. Syftet med dessa allmänna villkor (hädanefter de “Allmänna Villkoren”) är att:

(i) fastställa villkoren under vilka Användare får tillgång till Webbplatsen och Tjänsterna, öppna ett Personligt Konto och lägga Beställningar, samt

(ii) reglera relationen mellan Blissim och användarna.

2.2. De Allmänna Villkoren gäller mellan Blissim och varje Användare av Webbplatsen. Varje Användare av Webbplatsen åtar sig att fullt ut och utan förbehåll följa dessa Allmänna Villkor, oavsett om de besöker Webbplatsen eller lägger en Beställning. De Allmänna Villkoren kommuniceras till Användarna för godkännande innan varje Beställning som görs på Webbplatsen.

Om Användaren fortsätter att använda Webbplatsen efter att ha informerats om ändringar i de Allmänna Villkoren, anses detta som ett godkännande av ändringarna.

2.3. Blissim har rätt att ändra dessa Allmänna Villkoren av följande skäl: 

(i) för att ta hänsyn till eventuella juridiska och/eller tekniska förändringar,

(ii) behovet av att förbättra Användarnas säkerhet,

(iii) behovet av att förbättra Webbplatsens drift eller införa nya funktioner på Webbplatsen,

(iv) en förändring av villkoren för tillhandahållande av Tjänster, under förutsättning att de ändringar som införs på denna grund inte påverkar betalda Tjänster som köpts innan ändringarna trätt i kraft.

Information om planerade ändringar av de Allmänna Villkoren publiceras på Webbplatsen minst fjorton (14) dagar innan de träder i kraft. För att hålla sig uppdaterad om dessa eventuella ändringar rekommenderar Blissim att Kunden och, i allmänhet, varje Användare regelbundet läser de Allmänna Villkoren, integritetspolicyn och juridiska meddelanden på Webbplatsen. De Allmänna Villkor som gäller för Beställningen är de som Kunden har accepterat vid tidpunkten för Beställningen. Om de Allmänna Villkoren ändras under en pågående Prenumeration med Kunden, kommer Blissim att informera om den planerade ändringen och be Kunden om godkännande. Kunder som inte accepterar ändringarna har rätt att säga upp Avtalet med Blissim inom skälig tid, dock senast 30 dagar från datumet för ändringen.

 2.4. Användaren intygar att han/hon har fått all nödvändig information från Blissim om Tjänsterna och deras innehåll innan Beställning. Användaren är ensamt ansvarig för valet av Tjänster och Prenumeration samt för deras lämplighet för hans/hennes behov.

2.5. Användaren måste vara en behörigen företrädd juridisk person eller en fysisk person som är myndig och har full rättslig handlingsförmåga att teckna de Tjänster som erbjuds av Blissim. I annat fall måste han/hon ha tillstånd från sin juridiska företrädare för att teckna Tjänsterna, vilket han/hon uttryckligen erkänner och accepterar.

 

Artikel 3 – Personligt Konto och Beställning

3.1 Skapande av ett Personligt Konto

För att få tillgång till Tjänsterna måste Kunden skapa ett Personligt Konto på Webbplatsen.
För detta ändamål fyller Kunden i registreringsformuläret med uppgifter som förnamn, efternamn, e-postadress, telefonnummer och adress samt godkänner dessa Allmänna Villkor.

När informationen har mottagits skapar Blissim Kundens Personliga Konto och skickar en bekräftelse via e-post till Kunden.

De ovan nämnda Personuppgifterna kommer att behandlas av Blissim i enlighet med avsnittet Personuppgifter i dessa Allmänna Villkor och Integritetspolicyn.

Användaren åtar sig att snabbt uppdatera sina uppgifter vid förändringar, särskilt för att möjliggöra leverans av beställda Tjänster.

Endast Användaren ansvarar för de uppgifter som lämnas vid skapandet av det Personliga Kontot.

3.2 Genomförande av Beställning

För att genomföra en Beställning skapar Kunden sitt Personliga Konto och tecknar de Tjänster som denne önskar.

Beskrivningen av Tjänsterna finns tillgänglig för Kunden på Webbplatsen, vilket Kunden accepterar och bekräftar. Beskrivningen utgör inte ett bindande erbjudande om att ingå avtal, utan endast en inbjudan till Kunden att lämna ett motsvarande erbjudande i nätbutiken.

För att genomföra en Beställning måste Kunden lägga Produkten i kundvagnen, acceptera dessa Allmänna Villkor och lämna in det bindande Beställningserbjudandet för att ingå ett avgiftsbaserat avtal genom att klicka på knappen “Prenumerera med betalningsskyldighet”. Innan Beställningen slutförs genom att klicka på knappen “Prenumerera med betalningsskyldighet” kan den inlagda Beställningen och de inmatade uppgifterna när som helst visas, ändras eller raderas.

När Beställningen har slutförts kommer Blissim att bekräfta mottagandet av Beställningen genom att skicka ett e-postmeddelande inom 48 timmar till den adress som angavs vid skapandet av det Personliga Kontot. Efter denna bekräftelse kan Kunden inte längre avbryta sin Beställning. Köpeavtalet är då bindande (med förbehåll för Kundens ångerrätt enligt de villkor som anges i artikel 8 i dessa Allmänna Villkor).

Blissim skickar en faktura till Kunden via e-post till den adress som angavs vid skapandet av det Personliga Kontot. Kunden kan spara eller skriva ut sin faktura.

 

Artikel 4 – Beskrivning av Tjänsterna som finns tillgängliga på Webbplatsen

4.1. Boxprenumeration

4.1.1. Denna Tjänst innebär att en Box med Produkter som valts ut av Blissim skickas till Kunden varje månad, för att ge Kunden möjlighet att upptäcka nya varumärken och Produkter inom kosmetika- och accessoarsektorn.

Prenumerationen innebär att en Box skickas per kalendermånad, med förbehåll för de särskilda bestämmelserna enligt artikel 4.1.3.1 om kampanjer med Dubbelbox.

Vid Prenumeration kan en testprodukt läggas till utöver de Produkter som ingår i månadens Box.

 4.1.2. Vid Beställning kan Kunden fylla i en “Skönhetsprofil” så att Blissim kan anpassa innehållet i Boxarna. Kunden accepterar och bekräftar uttryckligen att Blissim inte kontrollerar den information som tillhandahålls. Kunden bär därför allt ansvar för konsekvenser som uppstår till följd av felaktig information.

 4.1.3. Kunden kan välja mellan tre (3) former av Prenumeration:

  • Tidsbegränsad Prenumeration,
  • Månatlig Prenumeration på obestämd tid, eller
  • Prenumeration via presentkort.

När Kunden tecknar en Prenumeration måste den säkerställa att Prenumerationen motsvarar dess behov och önskemål. Genom att köpa en Prenumeration erhåller Kunden en Tjänst som består av att Blissim levererar en Box varje månad med ett urval av kosmetiska produkter som Blissim har valt ut. Kunden bekräftar och godkänner att innehållet i Boxen är en överraskning och inte föremål för individuell överenskommelse med Kunden. Prenumerationen kan tecknas inom ramen för kampanjer som Blissim anordnar från tid till annan. Villkoren för dessa kampanjer anges nedan.

4.1.3.1. “Dubbelbox” som en del av Prenumerationen
Som regel får Kunden en Box per månad under hela Prenumerationens löptid (enligt punkterna 4.1.4 eller 4.1.5 nedan).

Blissim förbehåller sig dock rätten att under en månad per år (t.ex. i juli) skicka en enda Dubbelbox som motsvarar innehållet i två (2) Boxar (hädanefter ”Dubbelbox”) istället för att skicka två (2) separata Boxar, utan att ändra det totala antalet Boxar eller prenumerationspriset. I detta fall debiteras Kundens bankkonto i juli för det belopp som motsvarar priset för två (2) Boxar.

Blissim åtar sig att informera Kunden minst en (1) månad i förväg om avsikten att leverera en Dubbelbox samt dess villkor, så att Kunden vid behov kan pausa eller avsluta sin Prenumeration i enlighet med artikel 4.2.2 i dessa Allmänna Villkor.

Kunder som inte vill ta emot en “Dubbelbox” kan säga upp sin Prenumeration genom att skicka ett e-postmeddelande till [email protected], i enlighet med bestämmelserna i artikel 4.2.2 (ii) i dessa Allmänna Villkor.

Kunder med månatlig Prenumeration, med eller utan minsta bindningstid, kommer att få en Dubbelbox om de accepterar villkoren som beskrivs ovan, dvs. om Kunden inte avbryter eller pausar sin Prenumeration efter att ha informerats om leveransen av Dubbelboxen.

För Prenumerationer som tecknas via presentkort räknas Dubbelboxen som två (2) månader.

Till exempel, om ett presentkort med en varaktighet på sex (6) månader aktiveras i juni, får Kunden juni-Boxen, juli-augusti Dubbelboxen samt september-, oktober- och november-Boxarna som en del av Prenumerationen på sex månader.

Om Prenumerationen via presentkort löper ut under en pågående Dubbelbox-kampanj, får Kunden istället en enkel Box (med 5 Produkter). Till exempel, om ett presentkort med en löptid på sex (6) månader löper ut i juli under en Dubbelbox-kampanj för juli-augusti, får Kunden en enkel Box i juli. I detta fall kan Blissim erbjuda Kunden att betala fullt pris för Dubbelboxen som en tilläggsbetalning för att ändå få den.

4.1.4. Tidsbegränsad Prenumeration
Blissim erbjuder Kunden två kategorier av tidsbegränsade Prenumerationer:

Årsprenumeration: Under en Årsprenumeration binder sig Kunden initialt till en period av 12 (tolv) på varandra följande månader. Den första Boxen finns tillgänglig till ett pris av 15 SEK. Från och med den andra Boxen är priset 229 SEK för en Box per månad. Om inte Prenumerationen avslutas av Kunden minst femton (15) dagar före utgångsdatumet, kommer den automatiskt att förnyas för en obestämd tid enligt villkoren i artikel 4.1.5 och 4.2.2 (ii). Kunden kommer att få ett e-postmeddelande från Blissim senast en (1) månad före utgången av deras nuvarande Årsprenumeration, där de påminns om: utgångsdatumet för deras Årsprenumeration, Kundens rätt att motsätta sig automatisk förnyelse, sista datum för detta och de procedurer som ska följas. Med andra ord, om inte Kunden uttryckligen motsätter sig den automatiska förnyelsen, kommer Kundens Prenumeration att fortsätta under en obestämd tid tills den avslutas enligt de villkor som anges i artikel 4.2.2 (ii) nedan.

Månatlig Prenumeration med fast löptid och köppremie: Kunden binder sig för en fast period som avslutas vid slutet av den sista månaden av den valda eller angivna perioden på Webbplatsen. Priset är 166  SEK per månad. Med den första Boxen skickas en köppremie (premien består av en kosmetisk produkt eller accessoar som Blissim väljer efter eget gottfinnande). Om inte Kunden avbryter minst femton (15) dagar före Prenumerationens utgång, kommer Prenumerationen automatiskt förnyas för ytterligare en månad åt gången, på obestämd tid enligt villkoren i artikel 4.1.5. Kunden kommer att få ett e-postmeddelande från Blissim senast en (1) månad före utgången av deras nuvarande Prenumeration, där de påminns om: utgångsdatumet för deras månatliga Prenumeration, Kundens rätt att motsätta sig automatisk förnyelse, sista datum för detta och de procedurer som ska följas. Med andra ord, om inte Kunden uttryckligen motsätter sig den automatiska förnyelsen, åtar sig Kunden ytterligare en (1) månad, som tyst förnyas på obestämd tid, tills Prenumerationen avslutas enligt de villkor som anges i artikel 4.2.2 (ii) nedan.

4.1.5. Månatlig Prenumeration på obestämd tid
Kunden kan även teckna en månatlig Prenumeration på obestämd tid. I detta fall får Kunden en Box per månad tills Prenumerationen avslutas.

Prenumerationen förnyas automatiskt med en (1) månad i taget, om inte Kunden avslutar Prenumerationen enligt de villkor som anges i artikel 4.2.2 (ii) nedan.

Betalning för Prenumerationen sker varje månad genom att debitera Kundens konto som angavs vid beställningstillfället.

 

4.1.6. Köp av en Prenumeration via presentkort
Kunden kan välja att teckna en tidsbegränsad Prenumeration via ett presentkort för att ge bort det till en person som Kunden själv väljer.

Kunden anger mottagaren av presentkortets uppgifter (särskilt e-postadress, förnamn och efternamn) efter att ha bekräftat sin Beställning. Kunden som köper ett presentkort bekräftar att betalning för Beställningen sker i sin helhet vid köptillfället.

Det är mottagarens ansvar att aktivera presentkortet genom att logga in på Webbplatsen och skapa ett Personligt Konto i enlighet med de villkor som anges i dessa Allmänna Villkor.

4.1.7 Produktrecensioner
Om Blissim tillhandahåller tillgång till konsumentrecensioner av Produkter, informerar Blissim om vilka åtgärder som vidtas för att säkerställa att de publicerade recensionerna kommer från konsumenter som faktiskt har använt eller köpt en Produkt. Blissims villkor för produktrecensioner finns tillgänglig på Webbplatsen.

4.2. Radering av Personligt Konto/avbokning och Avstängning av Prenumeration

4.2.1. Radering av Personligt Konto

(i) Radering av det Personliga Kontot på Kundens initiativ

Kunden kan när som helst radera sitt Personliga Konto, förutsatt att Kunden inte har en pågående Prenumeration, genom att kontakta kundtjänst på [email protected]

Om Kunden vill radera sitt Personliga Konto medan Kunden har en pågående Prenumeration, måste Kunden först följa uppsägningsförfarandet som beskrivs i artikel 4.2.2.

(ii) Avstängning/radering av det Personliga Kontot på initiativ av Blissim

Vid bristande efterlevnad av de skyldigheter som följer av dessa Allmänna Villkor, vid utebliven betalning av en Beställning, vid felaktig information vid skapandet av kontot, eller vid åtgärder som kan skada Blissims legitima intressen, förbehåller sig Blissim rätten att begära förklaringar från Kunden via e-post,  att blockera Kundens Personliga Konto i väntan på förklaringar och/eller att avsluta Prenumerationen som Kunden tecknat inom femton (15) dagar efter att ett formellt meddelande skickats via e-post till Kunden, utan att det påverkar Blissims rätt att kräva ersättning för eventuella skador och räntor.

Blissim förbehåller sig också rätten att vägra ingå avtal med en Kund som tidigare har uteslutits eller sanktionerats för sådana handlingar.

4.2.2. Avslutning/Prenumerationsperiod

(i) Angående tidsbegränsad Prenumeration

Under bindningsperioden för den tidsbegränsade Prenumerationen får Kunden inte säga upp sin Prenumeration i förtid, såvida det inte föreligger en giltig anledning, med förbehåll för lagstadgade bestämmelser om ångerrätt.

Vid uppsägning av giltig anledning under den initiala bindningsperioden för Årsprenumerationen förbehåller sig Blissim rätten att begära betalning av ett pristillägg motsvarande priset utan rabatt för den första Boxen, som faktureras till 15 SEK istället för 229 SEK, dvs. ett saldo på 214 SEK.

Om Kunden vägrar den automatiska förnyelsen av Prenumerationen för obestämd tid enligt villkoren i artikel 4.1.4, upphör Prenumerationen vid slutet av den avtalade bindningstiden. Om Prenumerationen automatiskt förnyas på obestämd tid enligt villkoren i artikel 4.1.4, kan Kunden när som helst säga upp den månatliga Prenumerationen för obestämd tid enligt villkoren i artikel 4.2.2 (ii).

(ii) Angående månatlig Prenumeration för obestämd tid

Kunden kan när som helst avsluta den månatliga Prenumerationen för obestämd tid, eftersom denna typ av Prenumeration inte är bindande.

Uppsägningsmeddelandet måste vara Blissim tillhanda senast den 12:e (tolfte) i innevarande månad för att gälla från Boxen för följande månad. Till exempel, om Kunden avslutar sin Prenumeration den 10 september, upphör Prenumerationen med september-Boxen. Om Kunden däremot avslutar sin Prenumeration den 17 september, upphör Prenumerationen med oktober-Boxen.

Om Kunden säger upp sin Prenumeration förlorar en Kund som drar nytta av en Prenumeration till ett lägre pris på grund av lojalitet denna förmån och måste betala det aktuella priset om denne vill teckna en ny Prenumeration igen.

 

4.2.3. Avstängning av Prenumeration

Vad innebär en avstängning?

Blissim kan erbjuda Kunden möjligheten att pausa sin månatliga Prenumeration kostnadsfritt genom att klicka på fliken “Status på din Prenumeration” i avsnittet “Prenumeration”.

Avstängning är möjlig om Kunden har tecknat någon av följande Prenumerationer:

  • en månatlig Prenumeration på obestämd tid, eller
  • en tidsbegränsad Prenumeration som en del av ett kampanjerbjudande som automatisk förnyas för en obestämd period efter den initiala periodens slut. I detta fall träder avstängningen endast i kraft i slutet av den inledande perioden. Till exempel, om Kunden tecknar en Prenumeration för en fast period på tre (3) månader som en del av ett kampanjerbjudande, kommer Kunden inte att kunna avbryta sin Prenumeration under den perioden. Om Kundens Prenumeration automatiskt förnyas för en obestämd period i slutet av denna första period som en del av ett kampanjerbjudande, kan Kunden avbryta Prenumerationen enligt de villkor som anges i denna artikel.

Om Kunden avstänger sin Prenumeration kommer debiteringarna till bankkontot och leveransen av Boxarna att avbrytas under avstängningens varaktighet.

Vilka typer av avstängning finns?

Det finns två typer av avstängningar som Kunden kan göra: (i) en obestämd avstängning, eller (ii) en tillfällig avstängning, känd som en “paus”.

(i) Obestämd avstängning

Kunden kan stänga av sin Prenumeration på obestämd tid genom att klicka på “Avbryt” i avsnittet “Min prenumeration” i sitt Personliga Konto så snart den blir tillgänglig.

Kunden kan när som helst återaktivera sin Prenumeration genom att klicka på “Återaktivera min prenumeration” i samma avsnitt.

(ii) Tillfällig avstängning, kallad “paus”

Kunden kan stänga av sin Prenumeration under en period på en (1), två (2) eller tre (3) månader från sitt Personliga Konto genom att klicka på “Pausa” och sedan “Pausa” i avsnittet “Min prenumeration”.

Kunden måste välja pausens längd, som är högst tre (3) månader. Kunden kan inte genomföra på varandra följande avstängningar.

Pausen upphör vid slutet av den valda perioden, om inte Kunden återaktiverar sin Prenumeration igen före periodens slut genom att klicka på “Återaktivera min prenumeration” i avsnittet “Min prenumeration”.

När avstängningen löper ut kommer leveransen av Boxarna och debiteringarna till Kundens bankkonto automatiskt att återupptas, enligt Prenumerationen. Kunden kommer att meddelas om återupptagandet av Prenumerationen via e-post inom tjugo (20) dagar före slutet av den valda avstängningsperioden.

När kommer Prenumerationen att stängas av?

Avstängningen måste meddelas till Blissim senast den 12:e (tolfte) innevarande månad för att den ska träda i kraft från Boxen för följande månad. Till exempel, om Kunden stänger av sin Prenumeration den 10 september, kommer leveranser och debitering att stängas av från oktober-Boxen. Den sista Boxen som mottogs är den från september.

Om Kunden däremot stänger av sin Prenumeration den 17 september, kommer leverans och debitering att stängas av från november-Boxen. Den sista Boxen som mottogs är den från oktober.

Hur kan jag återaktivera den avstängda Prenumerationen?

Kunden kan när som helst återaktivera sin Prenumeration för att få tillbaka Boxarna genom att klicka på fliken “Återaktivera min prenumeration” i avsnittet “Prenumeration”.

Återaktiveringen träder i kraft omedelbart.

Om Kunden ännu inte har mottagit Boxen för innevarande månad, debiteras Kunden på återaktiveringsdagen och får Boxen för innevarande månad så snart som möjligt.

Om Kunden återaktiverar sin Prenumeration efter att ha mottagit Boxen för innevarande månad, debiteras Kunden för följande månads Box omedelbart om återaktiveringen sker efter den 15:e i månaden, eller runt den 15:e om återaktiveringen sker före detta datum.

Till exempel, om Kunden återaktiverar sin Prenumeration den 10 september och redan har mottagit september-Boxen, kommer leverans och avgifter att fortsätta från oktober-Boxen.

 

Artikel 5 – Pris på Tjänster och Betalning

5.1. Priset för de Tjänster som anges på Webbplatsen anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms.

Priserna inkluderar inte fraktkostnader, som Blissim lägger till det slutliga priset som Kunden ska betala. Information om fraktkostnader finns på Webbplatsen och i kundvagnen efter att en Beställning är slutförd.

Om ett Avtal ingås för en obestämd period (t.ex. en Prenumeration) kommer Blissim att tillhandahålla det totala priset inklusive alla betalningar för faktureringsperioden, och om avtalet föreskriver en fast avgift, kommer Blissim också att tillhandahålla de totala månadsbetalningarna.

Det pris som gäller vid tidpunkten för Kundens Beställning tillämpas. Priset och betalningsvillkoren kan ändras av Blissim när som helst, vilket Kunden bekräftar och accepterar. För Prenumerationer som tecknats för en fast period innan ändringarna träder i kraft gäller gäller de priser som gällde vid tidpunkten för tecknandet av Prenumerationen. Vid prisändringar under en pågående Prenumeration på obestämd tid kommer Blissim att informera Kunden i god tid och begära dennes samtycke, samt informera om rätten att frånträda avtalet (avsluta Prenumerationen) om Kunden inte godkänner ändringen.

5.2. Leveranskostnader inom Sverige ingår i priset för den Prenumeration som Kunden har tecknat (inklusive via Presentkort).

5.3. Betalning för Tjänsterna från Kunden sker med ett bankkort via betalningsleverantören ADYENs säkra plattform, vilket Kunden uttryckligen bekräftar och accepterar. Kunden garanterar Blissim att de har full befogenhet att använda bankkortet för att betala sin Beställning. Blissim kan inte hållas ansvarigt för någon bedräglig användning av det bankkort som Kunden använder för att betala för Tjänsterna. Som en del av den månatliga Prenumerationen accepterar och bekräftar Kunden att bankkontot kommer att debiteras varje månad med beloppet för Boxen för följande månad, om inte avtalet avslutas enligt villkoren i artikel 4.1.6.

Betalningsmetoderna är specifika för betalningsleverantören ADYENs plattform och är oberoende av Blissim, som inte är involverad i användningen av nämnda tjänst. Alla villkor relaterade till betalning via ADYEN Payment Solution styrs av deras allmänna användarvillkor för tjänsten, vilka gäller parallellt med dessa Allmänna Villkor.

För betalningar accepterar betalningstjänstleverantören ADYEN följande betalningsmetoder: VISA, Mastercard, American Express och PayPal.

Blissim behåller inga av Kundens bankuppgifter, med förbehåll för de bestämmelser som anges nedan.

Som en del av de betalningstjänster som ADYEN tillhandahåller betraktas Blissim som personuppgiftsansvarig för behandlingen av Personuppgifter som samlas in i samband med betalningsprocessen. ADYEN agerar som personuppgiftsbiträde i enlighet med tillämpliga juridiska och regulatoriska krav.

Genom att acceptera dessa Allmänna Villkor godkänner Kunden även ADYENs allmänna användarvillkor. Dessa kan endast ändras av ADYEN. Det bör noteras att Blissim under inga omständigheter kan ändra ADYENs allmänna användarvillkor, eftersom ADYEN är en oberoende tjänsteleverantör som Blissim inte har något inflytande över.

5.4. Som en del av Prenumerationerna informeras Kunden om att debitering från bankkontot kommer att göras omkring den 20:e (tjugonde) varje föregående månad för leveransen av Boxen för efterföljande månad, så att leveransen av Boxarna kan ske i början av månaden.

5.5. Kunden accepterar att Blissim förbehåller sig rätten att avbryta eller avstänga tillhandahållandet av de Tjänster som Kunden beställt om Blissim blir informerad om någon betalningsstörning eller betalningsfel.

På samma sätt kan leveransen av en ny Beställning avbrytas om det föreligger en försening eller utebliven betalning av en tidigare Beställning.

 

Artikel 6 – Leverans av Boxarna

6.1. Tjänsterna som beställs på Webbplatsen levereras uteslutande i Sverige (om inget annat anges).

6.2. De beställda Boxarna levereras till den adress Kunden angav vid skapandet av sitt Personliga Konto på Webbplatsen, i enlighet med den leveransmetod som valts vid Beställningen.

Kund som har tecknat en Prenumeration för Boxen och vars adress inte längre är den som angavs vid Beställningen åtar sig att informera Blissim om adressändringen utan onödigt dröjsmål och senast den 15:e i innevarande månad. Informationen kan skickas via e-post till: [email protected]

Annars bekräftar och accepterar Kunden att Boxen för den aktuella månaden kommer att skickas till Kundens senaste adress som Blissim har tillgång till vid leveranstillfället.

6.3. Leveranstiderna anges på Webbplatsen och beror på den leveransmetod som Kunden valt (DHL Tracking eller DHL Packstation).

I vilket fall som helst åtar sig Blissim att leverera Boxarna inom en maximal period på 30 (trettio) arbetsdagar från det mejl som Blissim skickar till Kunden och bekräftar Beställningen, med undantag för Boxar som levereras som en del av en Prenumeration. I dessa fall levereras Boxarna på de datum som angavs i samband med Beställningen och under den Prenumeration som Kunden har avtalat.
Leveranstider gäller endast vardagar och exkluderar söndagar samt nationella helgdagar.

6.4. Kunden är medveten om att Blissim har anlitat externa tjänsteleverantörer (transportörer, etc.) för att leverera paketen med Boxarna.

Därför kan leveranstiderna som anges på Webbplatsen påverkas av tjänsteleverantörerna.

6.5. Vid utebliven leverans på angivet datum eller tid, eller inom 30 (trettio) arbetsdagar efter orderbekräftelsemejlet, kan Kunden, med förbehåll för bestämmelserna i artikel 6.3, begära att Blissim levererar inom rimlig frist genom att skicka ett meddelande via e-post till: [email protected]

Om Blissim inte har levererat inom denna nya period kan Kunden begära via e-post att Beställningen annulleras, vilket träder i kraft vid mottagandet av det skriftliga meddelandet. I detta fall kommer det felaktigt debiterade beloppet att krediteras till det bankkonto som Kunden använde vid Beställningen av betalningstjänstleverantören ADYEN.

6.6. Det är dessutom uttryckligen överenskommet att Kunden ska informeras av Blissim så snart som möjligt om Blissim inte kan leverera en Box eller Produkt enligt de villkor som anges här, på grund av ett avtalsbrott från någon av sina Leverantörer (särskilt vid sen leverans eller bristande efterlevnad av Beställningen). I sådant fall kommer Kunden inte att debiteras för Boxen eller få beloppet återbetalt inom fjorton (14) dagar.

 

Artikel 7 – Personuppgifter

Blissim strävar efter att respektera integriteten för varje Kund och Användare. Alla uppgifter som överförs via Webbplatsen behandlas i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (GDPR) och den svenska lagen med kompletterande bestämmelser till EU:s dataskyddsförordning.

I enlighet med GDPR har varje Användare rätt till radering, tillgång, rättelse, dataportabilitet, begränsning av behandling, att göra invändningar samt att lämna klagomål avseende behandlingen av sina Personuppgifter.

För att utöva dessa rättigheter ska Användaren skicka en skriftlig begäran med uppgift om sin identitet till följande postadress: Blissim – BEAUTYCOM SAS – 10, rue du Faubourg, Montmartre 75009, Paris, Frankrike, eller via e-postmeddelande till: [email protected]

Detaljerad information om den utförda behandlingen, de insamlade uppgifterna, mottagarna av uppgifterna samt de rättigheter Du har i förhållande till Dina uppgifter finns i vår integritetspolicy.


Artikel 8 – Ångerrätt

Som konsument har Du ångerrätt enligt följande bestämmelser:

Ångerrätt

Du har rätt att dra Dig ur detta avtal inom fjorton dagar utan att ange skäl.

När det gäller avtal om regelbunden leverans av varor under en bestämd tidsperiod är återkallelseperioden fjorton (14) dagar från den dag då Du eller en tredje part som Du utser, som inte är transportör, har tagit över de första varorna.

För att utöva Din ångerrätt måste Du kontakta oss inom den ovan angivna tidsfristen på:

Postadress: BEAUTYCOM SAS, 10 rue du Faubourg Montmartre, 75009 Paris, Frankrike

E-post: [email protected]

Du måste informera oss om ditt beslut att dra dig ur detta Avtal genom ett entydigt uttalande (t.ex. ett brev skickat med post eller e-post). Du kan använda den bifogade mallen på en ångerblankett för detta, men det är inte obligatoriskt.

För att följa ångerfristen räcker det att du skickar meddelande om utövandet av ångerrätten innan ångerperioden löper ut.

Konsekvenser av ångerrätt

Om Du drar Dig ur detta avtal kommer vi att ersätta Dig alla betalningar vi mottagit från Dig, inklusive leveranskostnader (med undantag för de extra kostnader som uppstår eftersom Du valt en annan leveranstyp än den billigaste standardleverans vi erbjuder), utan onödigt dröjsmål och senast inom fjorton (14) dagar från den dag vi mottog meddelandet om Din återkallelse av detta Avtal. För denna återbetalning kommer vi att använda samma betalningsmedel som Du använde vid den ursprungliga transaktionen, om inget annat uttryckligen överenskommits med Dig. Under inga omständigheter kommer Du att debiteras några avgifter för denna återbetalning. Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka Produkterna eller tills Du har bevisat att Du har returnerat Produkterna, beroende på vilket som inträffar först.

Du måste returnera eller överlämna Produkterna till oss genom att skicka dem till följande adress: BEAUTYCOM, 10 rue du Faubourg Montmartre, 75009 Paris, FRANKRIKE, utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast fjorton (14) dagar från den dagen Du meddelar oss om att Du har återkallat detta avtal. Tidsfristen är uppfylld om Du skickar Produkterna innan fjortondagarsperioden löper ut.

Du behöver endast betala för eventuell värdeförlust av Produkterna om denna värdeförlust beror på hantering av dem som går utöver vad som är nödvändigt för att kontrollera Produkternas natur, egenskaper och funktion.

Vid återkallelse kommer Du att bära de direkta kostnaderna för att returnera Produkterna (fraktkostnader relaterade till retur av Produkterna).

 

Exempel på ångerblankett (Om Du vill dra Dig ur Avtalet, vänligen fyll i detta formulär och returnera det.)

Till: BEAUTYCOM SAS, 10 rue du Faubourg Montmartre, 75009 Paris, FRANKRIKE

E-post: [email protected]

Jag/Vi(*) meddelar härmed att jag/vi(*) frånträder mitt/vårt(*) köpeavtal avseende följande varor(*)/Tjänster(*)
…………………………………………………………………………………….

Beställd den(*)/mottagen den(*) ……………………………………

Konsument(er)s namn ……………………………………

Konsument(er)s adress ……………………………………

Konsument(er)s e-post eller telefonnummer ……………………………………

Datum ……………………………………

Konsumentens underskrift (endast vid meddelande på papper)

…………………………………… (*) Stryk det som inte är tillämpligt.

 

     

  1. Kunden (konsumenten) har ingen rätt till ånger vid leverans av Produkter (i) som inte är prefabricerade och för vars tillverkning ett individuellt urval eller beslut av konsumenten är avgörande, (ii) som snabbt fördärvas eller har kort hållbarhet, (iii) som levereras i ett förseglat paket som inte kan returneras efter öppning av hälsoskydds- eller hygieniska skäl om paketet öppnas efter leverans, (iv) som, på grund av sin natur, är oskiljaktigt förbundna med andra föremål efter leverans.
  2. Vänligen undvik skador och kontaminering. Om möjligt ska Produkterna returneras i originalförpackning med alla förpackningskomponenter.
  3. Observera att de ovan nämnda metoderna inte är ett krav för giltigt utövande av Ångerrätten.

 

Artikel 9 – Ansvarsbegränsningar

9.1. De ansvarsbegränsningar som anges i denna artikel 9 gäller inte i fall av grov vårdslöshet och uppsåt, vid brott mot väsentliga avtalsförpliktelser (dvs. förpliktelser vars uppfyllande är avgörande för att avtalet ska kunna fullgöras korrekt och på vilkas efterlevnad Kunden regelbundet kan förlita sig), vid skada som uppstår till följd av personskada, inklusive liv, kropp eller hälsa, samt vid garantier eller krav enligt produktansvarslagen.

9.2. Användaren erkänner att användningen av Webbplatsen sker på egen risk. Webbplatsen tillhandahålls “som den är” och är tillgänglig utan någon garanti för tillgänglighet och regelbundenhet.

Blissim kommer att göra sitt yttersta för att göra Webbplatsen tillgänglig dygnet runt, sju dagar i veckan, utom vid force majeure eller händelser utanför Blissims kontroll, och med hänsyn till underhållsperioder, möjliga fel, nätverksosäkerheter, illvilliga handlingar eller skador på Blissims hårdvara eller mjukvara.

9.3. Blissim kan inte hållas ansvarig på något sätt för något avbrott av hela eller delar av Webbplatsen, oavsett orsak, längd eller frekvens av avbrottet.

9.4. Webbplatsen har den teknik som krävs för dess åtkomst och användning. Förekomsten av virus eller andra skadliga element, som kan introduceras genom alla medel eller av tredje part och som kan orsaka förändringar i Användarens datorsystem, kan dock inte uteslutas.

Blissim lämnar inga garantier, varken uttryckliga eller underförstådda, avseende Webbplatsens funktion, särskilt inte för tekniska problem som kan uppstå.

9.5. När Blissim inte är tillverkare av Produkterna erkänner Parterna att Blissim agerar som distributör. Därför kan Blissim inte hållas ansvarigt för Produkternas överensstämmelse utöver vad som föreskrivs i gällande lagar och förordningar.

Trots ovanstående åtar sig Blissim att göra sitt bästa för att vidarebefordra relevant information till Leverantören av den aktuella Produkten och vidta nödvändiga åtgärder (såsom uppsägning av partnerskapet med Leverantören, skadeståndskrav etc.).

När Blissim däremot agerar som tillverkare av Produkterna åtar sig Blissim att följa alla tillämpliga lagar och förordningar som gäller för Produkterna.

9.6. Kunden åtar sig att använda Produkterna i strikt enlighet med de bruksanvisningar som tillhandahålls av Leverantörerna.

 

Artikel 10 – Användning av Webbplatsen / Användarens skyldigheter

10.1. Användaren åtar sig att följa gällande lagar i samband med användningen av Webbplatsen.

Användaren åtar sig särskilt att inte tillhandahålla olagligt innehåll via Webbplatsen, att inte göra diskriminerande, rasistiska, främlingsfientliga, antisemitiska, stötande, våldsförhärligande eller pornografiska uttalanden, och att inte publicera innehåll som strider mot allmän ordning eller moral, vare sig i sitt Personliga Konto eller vid Beställningar som görs av Kunder.

Användaren är också förbjuden att använda Webbplatsen för reklamändamål.

För att använda Webbplatsen, lägga Beställningar på Tjänster och skapa ett Personligt Konto måste Användaren ha:

1) en enhet med internetåtkomst och en webbläsare (såsom Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera eller Safari), och

2) ett aktivt e-postkonto.

10.2. Användaren åtar sig att inte försöka störa funktionen av Webbplatsens eller Blissim.

Blissim kan inte hållas ansvarigt för eventuella inkompatibiliteter, funktionsfel eller andra tekniska problem mellan användningen av Webbplatsens tjänster och Användarens IT-utrustning.

Användaren är också ensam ansvarig för att skydda sin IT-utrustning mot risker för kontaminering av virus, intrångsförsök etc.

10.3. Genom att acceptera dessa Allmänna Villkor garanterar Användaren att den har alla nödvändiga behörigheter för att lägga en Beställning på Webbplatsen. Annars kan Blissim inte hållas ansvarig i detta avseende.

10.4. När Användaren skapar sitt Personliga Konto på Webbplatsen åtar sig Användaren att lämna sann, korrekt, uppdaterad och fullständig information om sin identitet. Användaren åtar sig att omedelbart uppdatera de uppgifter som tillhandahålls vid skapandet av sitt Personliga Konto vid eventuella ändringar. En Användare som upptäcker en eller flera fakta på Webbplatsen som utgör identitetsstöld måste omedelbart informera Blissim på följande adress: [email protected]

Användaren är ensam ansvarig för användningen av sitt Personliga Konto samt för skyddet av sitt användarnamn och lösenord. All identitetsstöld, förlust, felaktig användning eller obehörig användning av en Användares identifierare och/eller Personliga Konto samt konsekvenserna av detta är Användarens ensamma ansvar. I alla ovanstående fall är Användaren skyldig att omedelbart meddela Blissim via elektronisk post, där Användaren anger sitt förnamn, efternamn, postnummer, stad, telefonnummer, e-postadressen som använts för sitt Personliga Konto och, om möjligt, sitt gamla lösenord, på följande adress: [email protected], så att Blissim kan vidta åtgärder för att rätta till situationen och omedelbart ta bort och/eller uppdatera relevant identifierare och/eller lösenord. Missbruk av denna rapporteringsfunktion kan leda till att den som missbrukar den hålls ansvarig.

10.5. Användning av de Tjänster som Blissim erbjuder är förbjuden för minderåriga och personer som saknar rättslig handlingsförmåga eller som inte har samtycke från en juridisk representant (t.ex. föräldrar).

10.6. Vid kännedom om en uppenbart olaglig handling av en Användare och/eller i strid med dessa Allmänna Villkor och/eller några juridiska eller regulatoriska skyldigheter, kan Blissim, utan onödigt dröjsmål och utan föregående meddelande eller ersättning, radera, suspendera eller skjuta upp den aktuella ordern och/eller stänga av eller avsluta Användarens Personliga Konto och tillfälligt eller permanent neka Användaren tillgång till hela eller delar av Webbplatsen. Blissim förbehåller sig rätten att åtala all användning av Webbplatsen som inte följer dessa Allmänna Villkor inför behöriga myndigheter.

 

Artikel 11 – Immateriella rättigheter

Utan att denna lista är uttömmande är varumärket “BLISSIM”, samt dess derivat, logotyper, grafiska charter, layout, information, presentation och innehåll på Webbplatsen, exklusiv egendom tillhörande Blissim.

System, mjukvara, strukturer, infrastrukturer, databaser och innehåll av alla slag (texter, bilder, visualiseringar, musik, logotyper, varumärken, databaser etc.) som är relaterade till Webbplatsen skyddas av tillämpliga immateriella rättigheter eller databastillverkare, där Blissim är ensam innehavare eller medinnehavare. All demontering, dekompilering, dekryptering, extraktion, återanvändning, kopiering och, mer generellt, någon reproduktion, representation, distribution och användning av något av dessa element, helt eller delvis, utan Blissims tillstånd, är strikt förbjudet och kan leda till rättsliga åtgärder.

All reproduktion eller representation, helt eller delvis, av Webbplatsen eller dess komponenter, såsom varumärken, logotyper, grafiska riktlinjer, layout, information, presentation och innehåll av Webbplatsen, utan att denna lista är uttömmande, är förbjuden.

Registrering på Webbplatsen innebär inte en överföring av immateriella rättigheter till förmån för Användaren. Blissim ger Användaren begränsad rätt att få tillgång till och använda Webbplatsen enligt de villkor som anges i dessa Allmänna Villkor.

 

Artikel 12 – Övriga bestämmelser

12.1. Delvis ogiltighet

Om en eller flera bestämmelser i dessa Allmänna Villkor skulle förklaras ogiltiga enligt lag, förordning eller som resultat av ett slutgiltigt beslut av behörig domstol, ska de återstående bestämmelserna förbli i kraft med oförändrad verkan.

12.2. Ingen avstående

Det förhållandet att en part underlåter att göra gällande ett brott mot någon av de skyldigheter som anges i dessa Allmänna Villkor gentemot den andra parten ska inte tolkas som ett avstående från rätten att i framtiden göra gällande ifrågavarande skyldighet.

12.3. Meddelande om alternativ tvistlösning

Vid en tvist mellan Kunden och Blissim som inte kan lösas mellan Parterna kommer Blissim att följa Allmänna reklamationsnämndens beslut.

Allmänna reklamationsnämnden kan nås antingen via www.arn.se eller per post på: 

ARN, Box 174, 101 23 Stockholm, eller per telefon på 08-508 860 00.

12.4. Tillämplig lag

Dessa Allmänna Villkor omfattas av svensk lag, om inte tvingande bestämmelser föreskriver annat.